fredag 1 november 2013

MELLAN TVÅ JOBB


HEJ STEFAN - VÄLKOMMEN

Strålande dag för ett besök på Arbetsförmedlingen tyckte jag och knallade ner i regnet. Fick en kölapp i näven och satt snällt och väntade tills det blev min tur. "Hej, jag skulle anmä...... RIIIIIIIING..... Brandlarmet gick! Vi blev utkörda på gatan där vi sen fick stå och skämmas i nästan en halvtimme innan dom öppnade upp igen. Det var något tekniskt fel. Nåja, hon fortsatte och jag fick skriva in mig i deras fantastiska dataregister, och sen sa hon "Nu Stefan ska du få träffa din handledare". Stefan? Var fan fick hon Stefan ifrån? hahaha
Efter trekvart gick jag ut och dom låste bakom mig (dom stängde 12.00??), där stod jag som ett jävla fån med en massa papper i handen och förmaningar om avrapporteringar, kontakter, uppstartsmöten och order om att höra av mig till Trygghetsrådet och A-kassa och söka x antal jobb för att visa att jag verkligen vill ha ett jobb (?).... snacka om att jag är yr, vilken cirkus!
Ett litet tips till dig som jobbar eller har åtminstone har jobbet kvar... bli INTE arbetslös ;)

Garanterat mera krångel väntar ivrigt runt hörnet vid Eländesgatan och Strulgränd tänkte jag och gick upp till systembolaget och köpte en flaska Rosita som jag delade på en parkbänk mellan Brusiga Berra och T-Tore. Ha en trevlig helg ni som kan ;)







"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar