torsdag 31 oktober 2013

NÅGON SOM DU



KYSSER DIG MIN VÄN- TACK FÖR ALLT

Det har varit alldeles för mycket vemods-inlägg på den här skräp-bloggen på sistone, och här kommer ett till, men jag lovar att det blir det sista, eller ja ok näst sista i alla fall. Måste ju säga farväl till alla mina arbetskollegor också ;)

Men idag var det nämligen ett faktum, det var absolut sista dagen på arbetet och jag var tvungen att överge min älskade vapendragare. Min pärla! Det låter helt sjukt och nästan lite kinky (för dom oinsatta) men "hon" har varit min bäste vän under ett par år nu, tagit mig dit jag skulle, värmt mig, gjort mig glad och vakat över mig på många, långa, trötta, farliga mil. Hon har välsignats, tvättats, vårdats och tagits emot som en familjemedlem av mig och andra. Vi har nästan varit som ett förälskat par, jag har parkerat henne på tryggast möjliga platser, hållit koll på mörka parkeringar i främmande städer vid läggdags. Jagat bort folk som petat, kissat eller försökt vandalisera henne. Vi har letat, vi har bråkat, vi har skrattat och gråtit, vi har varit där ingen annan har varit, vi har skilts och vi har mötts, vi har älskat varann.. det finns inte "Någon som du"...  Adjö älskade vän :(


ps. För er som stönar över hur larvigt det låter, ja det är massor av ironi haha... men även lite allvar. Ni anar inte vad jag har upplevt tillsammans med den här bilen, ha lite respekt ok ;)

Så naken, så ensam, så sårbar... sköt om dig vännen!

Vi ses snart, jag ska leta upp dig en vacker dag.

Kärlek!

Ove kör hem två tysta, ledsna och lite chockade föråkare, tusen tack för skjutsen.


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar