torsdag 10 oktober 2013

HÖST


ÄR HÖSTEN BARA FIN - ELLER OTROLIGT VACKER

För mig är hösten en helt otrolig upplevelse även om regn och rusk ibland kan vara lite eländigt, om man nu tvingas jobba ute dvs. Men sitter man inne och fikar i stugvärmen med en liten brasa knastrandes i bakgrunden så är ju det också väldigt mysigt. Hösten är underskattad av många, men det tror jag beror mycket på att man har inställningen "usch vad tråkigt, fy vilket skitväder". Ta ledigt en dag, ta med en fika-korg och och ut på landet och stanna till någonstans vid en grusväg och bara njut av skogen, fåglarna, färgerna och den där sköna sköna tystnaden. Det är livskvalité!

Ja jag vet, det låter inte som mig kanske, men faktum är att jag gillar det. Och jag respekterar så klart även dig som drar till Turkiet med all-inclusive och bara drinkar hela dagarna vid en swimmingpool, det är också livskvalité... eller hur Ove ;)










"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar