söndag 27 oktober 2013

NOSTALGI DEL 1



SÅ VAR DET DÅ DAGS - VAD HÄNDE

"Hej, På måndag efter personalmötet kl. 14.30 tackar vi av föråkarna."

Nu är det slut, på måndag ställer jag upp mig efter väggen och blir avtackad för elva år (hoppas jag). Verkligheten har kommit ikapp mig och säger att nu är det dags att avgå/sparkas. Det kvarstår någon vecka dock innan jag stänger ner och säger tack för alltid, men jag tänkte passa på att frossa lite i nostalgi under ett par dagar...

På bilden här ovan ser ni "kontoret" på Håll Sverige Rent 2001, en källarlokal där vi i Skrotbilsprojektet satt och täljde guld på Kapellgränd. Allt medan resten av personalstyrkan satt fem trappor upp så satt vi och slet som djur där nere och hade skitkul med alla excel-ark, färgpennor och ständigt trasiga datorer/modem. Vilka tider! Det tog något år innan vi fick flytta upp till dom övriga i finrummet, men jag tror tiden i källaren var det jag kommer att minnas mest av allt. Vilket jävla järngäng, vi började liksom på noll och köpte sedemera upp ett helt hus på Högbergsgatan, stort! Niclas, Tess, Andreas, Johan, Christer, Kenneth, Mats... ni var grymma! Glömmer heller aldrig Rambölls repan-tjejer Sussi, Jane och min älskade rökkompis Anna!

Bjussar på några gamla bilder från 2004 och julfesten på Cajsa Varg, minnen för livet på några obetydliga bilder. Jag älskar alla människor på dom och kommer aldrig att glömma er, så himla skönt att jag har massor av mera av er :) Vill dock redan nu ge min största kram till den goaste av alla, Mona! Utan dig hade jag varit död, tack för allt vännen!

Här kommer Gilbert.....














"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar