fredag 8 april 2011

ALLT VÄL I STOCKHOLM?

This is Skåne... platt, blåsigt och tusentals vägar kors och tvärs, varvat med stora fula vindkraftverk. Trodde jag skulle få njuta av våren men det var regn, regn, storm och skitiga grusvägar. Precis som hemma. Men nästa vecka drar jag ner igen och då ska jag ta kort på sol, hav och lättklädda "lantbrukare". Håll koll ;)
Skum träff på en inhängnad parkering utanför Malmö, bilarna ser bekanta ut och även vissa suddiga figurer, men vad som pågår här kan man bara gissa... FA byter ägare, bilar som "rippas" eller människosmuggling mellan länen? Grabbarna är i alla fall inte att leka med ;)


Skön skylt man möttes av vid en låst vägbom, och GPS:s visade in mig gång på gång. Till slut lyfte jag av låset och körde in... fyra kilometer på en igenvuxen skumpig skitväg som innebar biltvätt. Charmigt värre när man sitter som på nålar och inte vet om man kommer att kunna backa tillbaka med en stor skåpbil om det tar tvärstopp. En föråkares vardag... risktillägg kontoret... annars avgå!!




"Panta mera...."

2 kommentarer: