tisdag 5 april 2011

FILMTEST... FÅGEL


Testar att slänga upp en film från en ny mobil, och är man ornitolog så kommer det förhoppningsvis att kännas myyyys. Svårfångade, snabba, och vår-k*** tofsvipor i Skåne. Kalla mig fågel-nörd men jag älskar sången, hoppas den hörs (bakom lärkkvittret).

Och på tal om fåglar, skön bild tycker jag personligen. Ett bromsspår, en död hare, och en mumsande vråk. Den enes bröd, den andres bröd.....



En annan birdie är Dahlins (säkert omedvetet fotade, längst ner i höger) Storskrak utanför Smygehuk, jag tror det var "gäss-stråket" låååångt där borta som var fokus. Bra jobbat iaf ;)



Och till slut två fyll-kajor i Kristinstad, mitt på gågatan mot Länsförsäkringars kontor. Häckar mest i storstäder som Malmö och Stockholm men ses även ute på vischan om dom väl får flax på vingarna... Sköna snubbarna Slawomir och Hetting ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar