torsdag 5 juli 2012

ÄR DET SEMESTER SÅ ÄR DET


HÄR SLUTAR ALLMÄNT VETT - GÄLLER DET NU ELLER ALLTID

Många skumma skyltar finns det haha, men även en del som kan tydas som lite mer läskiga. Jag menar vem vill läsa "Här slutar allmänt vett" när man kör in på en liten skogsväg på ett jobb. Vore bra mycket trevligare att läsa "Använd sunt förnuft" eller "Vänd om du vill va säker på att komma hem" ;)

Min hitills läskigaste var nog när jag rullade in mot Hells Angels område utanför Helsingborg och det stod "Stanna eller DÖ". Fast adrenalinet höjdes ännu mera när jag skulle fota skylten och det kom två hojar emot mig, jag gömde kameran, backade lite och hejade på dom medan jag svängde runt och åkte iväg igen. Felkörning kontra "oj-nu-sket-det-sig-rejält-känslan" den är... jobbig. Var det någon som nämnde risktillägg på löneförhandlingarna eller?


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar