tisdag 31 juli 2012

EN DAG I KAOS



 IBLAND ÄR DET INTE LÄTT - OCH MAN HAR SIG SJÄLV ATT SKYLLA

Hoppas ni semesterfirare har det gott där hemma och njuter av sovmornar, hängmattor, jordgubbar, sol och dagar utan problem. Själv så var det här nog en av årets svettigaste dagar för föråkaren kan jag säga haha. Det började med en lätt försovning då jag vaknade 07.30, vilket var den tid jag skulle vara hos en kund 3 mil bort. Sen visade det sig att jag hade tagit fel bunt papper med mig hemifrån, jag hade med mig förra veckans klara kunder istället för veckans icke-klara. Bingo!! Lena fick springa hem från jobbet och sen satt vi i en halvtimme i telefonen och försökte reda ut dagens id-nummer, koordinater, bokade tider osv osv.... puh! (nu är det bara ons-tors kvar att ringa om)

Regn, regn och åter regnksurar.... kunder som inte hade någonting hade 10 dunkar myrsyra och en silo på 300 meter (ok överdriver liiite nu). Det var skit, gegga, oihoplockat, ej-hemma-folk, fel koordinater, spindlar i förarhytten, stoppad av medborgargardet på en privat skogsväg och läckande embalage. För att inte tala om att ingen intern hjälp finns att tillgå, alla har ju semester, överallt. Ja en dag i helvetet helt enkelt...

Men imorgon är en annan dag ;) Det blir det upp till Kungälv, sen ut på Orust och vidare till Uddevalla, en riktig höjdar-resa tror jag. Sen ber jag om ursäkt för dåligt foto-material, men jag har inte hunnit med "motiven" om man kan säga så, ska bättra mig imorgon jag lovar.


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar