fredag 24 maj 2013

TREVLIG HELG PÅ ER


  
 FREDAG OCH LÖN - KAN DET BLI BÄTTRE

Hoppas ni alla får en kanon-helg, precis på så sätt som just DU önskar. Själv blir det sovmorgon, lite fotboll så klart, ut till landet och grilla och kanske dricka något gott. Och då kommer jag inte att bry mig det minsta om vad det blir för vädet, röjsågen ska fram om det så haglar och snöar, nu jäv***!

För er som har planerat att festa runt på krogen så, plocka ner gökuret innan ni sticker ut..... 
Häromkvällen följde jag med mina goda vänner ut för en "helkväll med grabbarna". Jag sa till min sambo att jag skulle vara hemma vid midnatt. "Jag lovar!"
Nåväl, timmarna passerade och ölen slank ner alldeles för lätt. Omkring klockan 3 på morgonen begav jag mig hemåt, ganska packad. Precis när jag klev in genom ytterdörren satte så gökuret i hallen igång att gala 3 gånger. Snabbt som ögat, då jag insåg att min sambo förmodligen skulle vakna till, så gol jag ytterligare 9 gånger. Jag var ganska stolt över mig själv över att ha kommit på en sådan snabb lösning (trots att jag var stupfull).

Nästa morgon frågade min sambo mig vilken tid jag kom hem, och jag svarade att jag var hemma vid midnatt. Hon såg inte ett dugg arg eller sur ut. Puh! Jag klarade mig denna gång!
Sedan sa hon, "Vi behöver ett nytt gökur."
När jag frågade varför, svarade hon, "Jo, igår kväll så gol göken i gökuret tre gånger, sedan sa den "Oh Shit", gol 4 gånger till, harklade sig, gol ytterligare 3 gånger, fnissade, gol två gånger till och avslutade sen det hela med en brakskit.



"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar