fredag 24 maj 2013

OTROLIGT


UTBRÄNDA FORDON I HUSBY - FÅR P-BÖTER

Som om det inte räckte med att man fick kärran uppeldad liksom, man ska få p-böter också. Snälla, säg att det inte är sant!! I övrigt kan man väl enkelt sammanfatta det som händer i Husby med att det är djupt beklagligt naturligtvis. Och att jag tycker att myndigheterna inte agerar som dom borde, iaf ur mina ögon sett, men ämnet är känsligare än kärvapenkrig så jag avstår nog ifrån att kommentera det hela mer än med denna brandmans text:


"Till dig som kastade stenar på oss i natt.
I natt kastade du stenar på oss! Tack och lov var det bara en av ungefär 20 stenar som gick igenom rutan. Som tur var hade jag min hjälm på huvudet så stenen lämnade bara ett stort ärr i min hjälm.

Som tur var träffade du inte vår chaufför, han kunde köra oss där ifrån och han kunde lämna sin son på dagis i morse. Själv fick jag krama om min flickvän när jag kom hem, overklig omfamning! Som tur var skadades ingen annan fysiskt av de stenar du kastade på oss. Men du har påverkat mitt och mina vänners yrkesliv för all framtid!

Jag är här om din pappa behöver hjälp om han krockar med sin bil, jag hjälper din syster om det börjar brinna i hennes kök. Jag kommer att simma i iskallt vatten för att hjälpa din lillebror om han trillat ur en båt även fast det är iskallt i vattnet.

Jag kommer att hjälpa din mormor om hon får hjärtstillestånd och jag kommer även att hjälpa DIG om du går igenom isen en solig dag i mars. Varför gör du då så här mot mig? Jag har också en familj som vill träffa mig igen, precis som du!"







"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar