tisdag 8 juni 2010

LITE DALARNA

Så där ja, nu har man "kört över" Leksand också. Precis som i hockeyn ;) Och givetvis passerade man ju Clas Ohlsson som ju är ett måste i den stan, och som inte det vore nog. Jag hamnade hos en kund som hade Clas själv ståendes utanför verkstaden. Ni vet den där motorsågs-snidade gubben som stått i deras entré, snacka om ödet liksom. Försökte köpa loss honom men se det gick inte, trots att han spruckit i mitten och såg allmän skabbig ut. Så han får stå där han står....


Gubben Clas...


Kinesrestaurangen i Hofors genom sidorutan, Itells hemmatrakter. Är det här dom sitter och frossar i sig tro, eller på thaikiosken som stod hundra meter bort. Exotiskt i alla fall ;)


På tal om mat, även om bilden blev väldigt blek. Det blev Thai-Take-Away igår kväll uppe i Borlänge, gott som f**, om än lite plastigt hehe. Men nu är jag hungrig igen, 45 mil och fem koppar kaffe är inget att rekommendera. Så ha det gott där ute i landet, och för er som ska festa loss imorgon så ses vid då, kul!

Förresten, jag hade ju press-träff idag också, och det gick helt ok. Även om det nu var i senaste laget att ragga nya anmälningar men jag vet inte hur kontoret gör med förlängd anmälningstid osv. Det lär visa sig. Och sen måste jag bara få kommentera att idag när jag glider in till Stena i Borlänge för att tömma bilen som vanligt så är det tre helstirriga gubbar som stoppar mig och ger mig besked att, "Det är bara att vända, här får du inte lämna".... ??..... och så började dom anklaga mig osv, men jag hänvisade bara till "högre ort" ett par tre gånger och till slut så gav dom sig. Jag gör ju liksom bara mitt jobb. "Du får åka till Eskilstuna" klämde dom ur sig då, ja det var ju nära och bra sa jag. Tack och hej... Herre Gud!

4 kommentarer:

  1. Men nu jävl.... så nära och inte kom du förbi och fick kaffe efter maten?? Det är "kollega" det.....// Hälsningar 2 brudar på landet

    SvaraRadera
  2. Det enda jag tänkte på var er. Men jag passerar nästa vecka igen... vart stannar jag? ;)

    SvaraRadera
  3. åk upp vid kina resturangen så hittar du ganska enkelt :)

    SvaraRadera
  4. Ok, eventuellt tisdag fm eller fredag lunch... jag tutar ;)

    SvaraRadera