tisdag 15 juni 2010

MORA - HOFORS

Idag var jag ju bara tvungen att bromsa in vid iTell i Hofors och dricka den där utlovade koppen kaffe. Och där satt dom, Pernilla och Merethe, två toppen-tjejer som jag har haft det stora nöjet att träffa på flera gånger tidigare. Dom flesta vet ju redan vilka dom är men för er andra så jobbar dom alltså med oss på ett callcenter och sköter om det mesta i telefonväg. Proffs! Förresten, Itell hade det hur fint som helst, stora ljusa, fina lokaler, kaffemaskin, fruktskålar och parkettgolv. Stannar nog f** till nästa vecka igen, kanske luncha då flickor? ;)



X antal mil senare så pausade jag till strax utanför slutmålet Mora för att beundra utsikten lite, för det är otroligt vackert här i Dalarna. Och det andas en hel del historia över hela området tycker jag, även om jag nu bara lyckades fota Mora-Nisse och målgångs-portalen för Vasa-loppet. Får se om jag lyckas hitta något annat imorgon, men då är slutmålet Malung så det blir kanske till att "tjacka leder-paj"... (köpa skinn-jacka, för er i Hofors ;). Jag återkommer!




Det blev några Voltaren idag, jag kan knappt äta efter gårdagens operation. Men det känns ändå helt ok, lugnare nu på något vis. Förresten på tal om Voltaren... obs vill d, sluta läs här.

(Läs/tänk med finsk brytning) Det va lappgubben Kyrpi som skulle upp på fjället å räkna sina renar. Och när han så kom upp till kåtan såg han sin kollega Sampo stå och xxxxxx en ren. -Vo jör tu, Sampo? frågade Kyrpi. -Jo, ja va te toktorn ikår och sa att ja hatte sån värk. Tå sa toktorn att voltaren prukar hjälpa...

ps. Sover inatt på St.Mikaels Hotell i Mora, i ett "handikapp-rum", jag har till och med en stol i duschen, det ni. Och sen råkade jag få ett gym i rummet ovanför med någon jäv** dunkamusik och brak av tappade vikter i golvet hela tiden. Fullsatt sa dom, hmmmm sa jag. Hotell Express ger halva priset på rum, men man får ju inte dom bästa kan jag säga. Nä nu ska jag väcka dom ett par gånger inatt med mina små tryckknappar som finns överallt, pay-back ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar