fredag 4 juni 2010

VECKANS SISTA


SMACK.... och en jätteskalbagge förstörde min utsikt, halva rutan nersmetad av en stackare som "råkade" vara på fel plats vid fel tid. Otroligt mycket flygfän just nu mellan alla åkrarna kan jag tala om, man får nästan skrapa av rutan varann timme känns det som. Yak!



BZZZ PLING PLING... och det blev akut-stopp vid en bensinmack för oljepåfyllning. Transportern blev törstig så husse bjussade på en liter Chateau-De-Oil, och så klart att han passade på att köpa en kopp kaffe. Gissa vad jag hittade förresten? Jo en låda "Bröllops-mazzariner" mmmm.







Ny-skurat och ur-torkat, ordning och reda samt nyduschad föråkare, nu är det äntligen fredag. Och på tal om det, jag tror det är dags för en fredags-fräckis hehe.... HA EN BRA HELG PÅ ER!!

När lille Emil en dag öppnade dörren till badrummet visade det sig att där stod mamma och drog fram och tillbaks med pappas snopp. Emil undrade på barns vis vad dom höll på med, och hans mor fann sig snabbt och svarade: - Jo du förstår pappa har blivit lite rund om magen på den sista tiden så jag släpper bara ut lite luft ur honom. Fadern log generat men var lättad över hustruns kvicka svar. - Det är ingen ide sa Emil. För så fort du har åkt iväg till jobbet så kommer grannkärringen och blåser upp honom igen.

3 kommentarer:

  1. Hoppla... det är inte bara Fylking som har en fredagsfräckis ;)

    SvaraRadera
  2. Mycket, mycket snyggt i skåpet Limpan..//Ove

    SvaraRadera
  3. Eller hur Ove! Snygg chaffis kräva snygg bil ;)

    SvaraRadera