tisdag 8 december 2009

EN DAG MED OVE


Triss i Transporter. Jag hade tidigt morgonmöte på Radioteknik i Sollentuna med Hetting och Ove i morse, och "Reian" bjussade på en kanna kaffe efter det att Ove och jag redan hade hunnit tryckt i oss tonfiskmackor till frukost.


Och efter det så bar det iväg till Märsta för att hämta upp Norrström och goda grannen Steinar för lunch ute vid Arlanda, och en foto-session mitt ute i skogen. Dom skulle nämligen försöka ta den perfekta bilden på mig och bilen i lantlig miljö... och hur lätt var det liksom hehe


In i bilen igen för vidare färd mot Bromma i den föråkarebil som innehar ALLT, high-tec på hög nivå som ni säkert redan vet ;) Fast nog tycker jag att sop-påsen på växel-lådan ser lite väl "fattig" ut i den omgivningen, borde nästan vara källsortering och köttkvarn mellan sätena på den bilen va?


Djup diskussion på parkeringen utanför VW Bromma mellan Ove och säljaren Henke. Men jag tänker inte avslöja vad samtalet gick ut på, och förresten så hörde jag knappt på för jag spanade mest in den nya modellen i bakgrunden. Vilken pärla! Men någon ny bil blev det inte idag i alla fall, och mig gör det faktiskt inget, för jag längtar bara efter min lilla "stackare" som just nu står där ensam i ett mörkt garage inne i stora stan.... men lugn, Husse kommer imorgon ;)

Tack för idag Ove, riktigt underhållande att få ta del av en dag i ditt liv.

2 kommentarer:

  1. Tackar för besöket, och du vet Limpan !! kaffet är alltid varmt hos mig på VW Bromma

    MVH Henke på VW

    SvaraRadera
  2. Det låter lovande, måste nästan passera någon dag och kolla upp det ;)

    SvaraRadera