onsdag 11 november 2009

"BOMBER"


HCI = Saltsyra. Den här 60 liters-bomben i en jätteflaska väckte liiite ångest idag, i alla fall när den knakade när vi lyfte den. Det var lite som att hantera dynamit i och med att man vet om att skadorna på ens egen kropp blir vidriga om det händer något. Starkt tjockfrätande i saltsyra 98% koncentrat bränner väl av allt skinn man har, och lite till liksom. Huvva!
På tal om "bomb". Den här tunnan kvicksilver är INTE heller att leka med, och nej, jag tog inte med den i bilen så oroa er inte för någon Eskilstuna-faktura. Däremot så har jag nu lovat Stena-killarna en middag för sin sjukt bra service gentemot oss "här ute" på fälten, och deras tips och råd är guld värda för vår organisation. Men den blir ju betydligt billigare kan jag lova ;)

ps. Måste fråga... någon annan föråkare som på kvällen känt en konstant lukt av gift, trots nytvättade kläder, dusch och deo? Sitter det ingrott i näsans slemhinnor eller är det ett "hjärn-spöke"? Obehagligt!

4 kommentarer:

  1. Hej Limpan,
    Hämta flaskan så kan jag bada i den så kanske jag får en lika fin kropp som dig. Problemet är bara att jag inte får upp!!!! händerna ur mina fickor..//Ove

    SvaraRadera
  2. hahaha... kunde just tänka mig det ;)
    Ha re gött i Holland!

    SvaraRadera
  3. Lite goa saker du hittat. Förstår att du inte ville testa hållfastheten i flaskan.... :-) Visst har man kvar bekämpningsmedelsdoften länge!!! Speciellt håret har en förmåga att hålla kvar doften.
    JEA

    SvaraRadera
  4. Akta dig JEA. Har hört att håret ramlar av :P

    SvaraRadera