onsdag 4 november 2009

MENTOR PÅ GOTLAND


Enligt rykten så har Ove numera sin mentor med sig på Gotland, Herr Norrström. Och någonting säger mig att det är tur det, för med händerna i byxfickorna får man inte mycket gjort. Kanske dags att ta fram "rektorn" igen och instruera sin adept att agera som en riktig föråkare bör göra, köra så det ryker och inte bara "glassa" omkring hehe.
Belöna mentorn med god mat och dryck, det skulle jag göra.... säger han som fortfarande inte har hört ett ord om "Jämtlands-bonusen". Trodde Dahlin och jag skulle få några Norrlands Guld åtminstone för våra långa ensamma veckor där uppe i norr.


På tal om att INTE jobba, så stannade jag till i den svinkalla blåsten (och faktiskt snöflingor) vid den gamla fornborgen vid Sörby idag och åt ett äpple....*host*....tog en cigg. Jag klättrade upp och kikade runt lite och nog kände man historiens vingslag smattra omkring sig lite. 1251 tror man att borgen användes för slaget av Herrevad, så det var ett tag sedan. Men när jag stod där i halvmörkret och vindens sus så hörde jag på avstånd ljudet av värjor som klingade och män som skrek i dödsångest inne i skogen, huvva! Nu sitter jag på hotellet och hör något helt annat på andra sidan väggen, men tar vi en annan gång ;)

ps. Har jag nämnt att AIK vann SM-GULD?

1 kommentar:

  1. Så jävla bra sagt.
    Belöna mentorn med god mat och dryck, det skulle jag göra.... säger han som fortfarande inte har hörtå ett ord om "Jämtlands-bonusen". Trodde Dahlin och jag skulle få några Norrlands Guld åtminstone för våra långa ensamma veckor där uppe i norr.
    Finns Gud? Inte på HSR iallafall.

    SvaraRadera