torsdag 17 december 2009

SISTA FÖRÅKAREN HEMMA


Utsikten från hotelrummet igår kväll, och självklart så jag messade en bild till Ove samtidigt som jag påpekade att "dom" är precis som AIK.... överallt ;) För övrigt så städade jag klart i Bergslagen idag, sista kundbesöket för i år är klart och nu väntar en välbehövlig jul-ledighet. Det ska bli skit-skönt! Hörde att jag tydligen var "The Last Pre-Rider", så nu är vi alla hemma med andra ord och Sverige är rensat även detta år. KANON ALLA FÖRÅKARE!!!!
Men bloggen får jobba vidare, håll koll ;)



Vilket skitväder det var idag, men på radion hem så lät det som att Stockholm hade det värst. Samma visa varje år, lite snö och hela "fjollträsk" stannar ;)

Arbetskada, står det någonting om extra ersättning vid skador åsamkade av rovdjur? Om inte så måste det införas omgående, en föråkare riskerade nämligen sitt liv idag när han blev attackerad av.....


... dessa ur-söta schäfervalpar.
Jag lattjade med dom i husets hall medan ägaren iklädde sig skoter-overall hehe. En av dom hoppade och bjäbbade och vill bita tag i mina keps, och jag retades och larvade mig och till slut fick jag känna hur det känns med en syl-vass valptand rakt i ansiktet, aj. Så nu blir det väl rabies lagom till julafton bergis.
Här står hon nu, min vapendragare i ur och skur, och översnöad efter bara femton minuter. Jag får gå ut och gosa med henne en gång om dagen eller något, så hon inte blir sur och inte startar.
Imorgon är det FREDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar