onsdag 16 december 2009

FULL VINTER


Svinkall blåst över slätterna i Bergslagen kan jag lova, minus sex känns som minus tjugosex och det driver snabbt igen på småvägarna. Men det är vackert, lite tyst, lite ljusare och lite mysigare. Och framför allt, det här är sista besöken för i år, imorgon blir det jul-ledighet och glögg till brunch varje dag... nästan.

Här följer några bilder från dagen, tror jag ska börja fota lite mer framöver. "En bild säger mer än tusen ord", så då kan man ju egentligen skippa skrivandet och bara visa korten;) Smart va?
ps. Kom ihåg att man kan klicka på bilderna för större format!

(Transportern smyg-inbackad i lada, lantbrukaren inte hemma och då passar man på;)


(Så här ser det ut ibland... glömde dock fota en hög som låg ute... under snön)


(Väg utanför Frövi)

(Is-gata vid Johanneslunds gård)


(En... månlandare?)

2 kommentarer:

  1. Hej Limpan,

    Hoppas att många har grattat dig idag på din stora dag. Jag säger grattis på din födelsedag och hoppas att du har det bra..//O

    SvaraRadera
  2. Tack mannen ;)
    Och jo då, det var några till som var alerta. Fast jag har aldrig gillat födelsedagar, inte ens när jag var liten, tyckte INTE om ballonger... och clowner. Precis som idag haha

    SvaraRadera