torsdag 1 augusti 2013

FULL RULLE I VÄRMLAND



TJUGO KILO DDT - BLEV ETT FULLT FAT

Dagens besök var ju hos en "herre" som stammande och lätt petande i gruset berättade att han hade lite "ja, gammalt skit... lite ddt, ja du vet liksom", som sen visade sig vara nästan ett helfat totalt. Och sen var det ju en hel del annat smått och gott på det, dom har mycket skumma grejor ute på gårdarna vill jag lova.

Och idag så passerade jag Mallbacken, en liten by som man har hört talas om i fotbollsvärlden. Dom har ju tydligen ett damlag som spelar i Allsvenskan, och jag kan då inte begripa hur det är möjligt? Alltså det var fem hus där, och närmaste "tätorter" heter Uddheden, Rottneros, Västra Ämtervik och Sunne. Var bor tjejerna liksom? Starkt om alla kommer från den här omgivningen, men det betvivlar jag. Dom måste bo och träna i Karlstad tio mil bort, och så lirar dom matcherna i Mallbacken... eller?


Ja som sagt, det är mycket skumma saker som levereras av oss

 Här var det match igår, och 0-2 torsk blev det också. Surt!

 Första gången jag ser avbytarbås som är lika stora som läktarna... Allsvenskan??

 Strålande väder på förmiddagen....

 Men vid 15-tiden när jag skulle två mil dit bort... så tog jag beslutet att vända och åka dom tolv milen "hem" till Karlstad igen.


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar