måndag 26 augusti 2013

TRE VARV RUNT JORDEN


OVE PASSERADE AFRIKA - FÖR TREDJE GÅNGEN

Chefs-Transportern passerade idag 12.000 mil i vår jakt på miljöfarligt avfall. Och om man ser till jordens omkrets så ska det enligt uppgift vara dryga fyratusen mil, och om man gångrar den siffran med tre så får man 12.021 mil för att vara mera exakt. Så om tjugoen mil så kan du stanna till en stund och tänka efter Ove... tre varv runt jordkoltet, vilket race vi gör allihopa!! Själv är jag dryga tretusen mil bakom dig (Japan någonstans) med min nuvarande kärra och jag lär ju inte komma ikapp innan oktober känns det som, men om jag räknar med mina tidigare två kärror så har jag nog snart varvat dig ;)

Fick några bonusbilder också, från ö-hämtningar i Marstrand samt en lite mer humorbetonad skylt haha. Undrar hur dom såg ut?













"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar