torsdag 8 juli 2010

LÅÅÅNG VÄG HEM

Cryslern brummade till vid 07.00 i morse och bara ville hemåt igen, Jämtland i all ära men när lappsjukan smyger sig på, då drar man bara. Tolv timmar och åttio mil senare stannade den med ett "pschhhh" från lustgas-behållaren hemma i Roslagens Pärla, Norrtälje. Och det efter en hel del strapatser som vanligt när man åker, åker och åter åker (som en dag på jobbet liksom).


Brutal avåkning i höjd med Tierp och folk sprang omkring som värsta as-gamarna uppe på motorvägs-refugen. Tanter med termosar och hundar, samt gubbar i kalsong-liknande shorts och flipp-flopp passerade bilen i en strid ström. Och rätt som det var så släppte sherrifen på och bilarna började rulla, och dom som gått lite oskyldigt fram fick kuta tillbaka hehe... cirkus på E4.


Vacker naturbild och en polisbil....


Brandbilen som tutade på mig bara för att jag stod i snabba ytterfilen, jag pekade ut i vägrenen och han att jag skulle krocka med andra. Och då fanns det massor av väg att åka på? Oves polare gillar att visa musklerna ibland och det kan jag köpa, men att spela Allan för att man har BLÅA ljus på taket impar inte på en föråkare... jag stod kvar och han åkte fram och tittade!

Singelolyckan, trött man bakom ratten, sms/telesamtal/DVD-films-kollande. Ingen aning men man voltar inte mitt på motorvägen med full fokus och blicken på vägen. Om ni tycker det låter taskigt så var lugna, han klarade sig alldeles utmärkt och sover hemma i sin säng inatt. Och om vi nu fick sitta där en stund och köa i stekheta bilar och muttra för att få åka vidare, så glädjer det mig massor att få höra att han klarade sig från det hela med "bara" en helkvaddad bil... säkerhetsbälte är ett måste!! Kör försiktigt och tänk på dom där hemma!


Bonus-bild.... kan det bli vackrare genom en backspegel? Solen går ner över Borga-fjällen, klockan har slagit 02.00 och man hör ugglor, vargar och annat skumt bröla i bakgrunden. Det här är natur... miljö.... POWER!

ps. Jag väntar med spänning på bilder från Gotland, från Ove och gänget men ingenting ramlar in på mailen. Har ni glömt kameran hemma eller har ni bara kul? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar