fredag 30 juli 2010

SMOCKFULL


Så där ja, nu har man gjort första veckan efter semestern och det var faktiskt helt ok. Mycket trevliga kunder och släktingar både här och där, semester har dom väl kanske inte med lite sommar-feeling råder där ute bland gårdar och stugor. Tyvärr så är det lite värre på hotellen med alla barn-familjer, vilkt jä*** kaos det råder haha. En frukost i en proppfull matsal med slirigt och klibbigt golv efter utvält juice och flingtallrikar är ingen höjdare direkt. Och tittade man man på alla mammors och pappors apatiska blickar så insåg man snabbt att dom bara satt där och längtade till jobbet. Skönt att ta sin kaffe och bara titta på alla "lediga" liksom... been there, done that ;)

Som ni ser så blev bilen smockfull och jag lyfte ryggen halft ur led. Men nu är jag hemma och då ska chaffisen bli detsamma... eller nja, nästan i alla fall. Kalla det personalvård eller vad ni vill, men efter en vecka på grusvägar kräva den torra strupen ett par kalla. Och vad passar väl bättre än det jag "råkade felbeställa" uppe i Gävle under veckan. En Norrlands Guld... "När du vill vara dig själv för en stund".

("Veckan Lista" kanske kommer under helgen)



4 kommentarer:

  1. Limpan, Du är värd ala prommile efter veckan som gick..//Ove

    SvaraRadera
  2. DATOR DJÄVUL. Jag skrev all

    SvaraRadera
  3. Ser att du fräschat till bloggen över sommaren, snyggt!

    SvaraRadera
  4. Ove>> Tackar hehe... och gott var det ;)
    Erika>> Nja, bara ändrat en aning. Få alt här liksom.
    Anonym>> Ops, ta det lugnt. Och kopiera ALLTID det du skrivit innan du klickar på "Skicka kommentar". Det gör jag ;)

    SvaraRadera