måndag 2 augusti 2010

GLADA HUDIK


Det här är Länsförsäkringar i Hudiksvall, i huset intill där jag campar inatt. Ett vackert litet gatuhörn mitt på Storgatan. Tyvärr så var det stängt, så jag hann inte in och säga hej, kanske lika bäst för dom liksom. Annars kan man konstatera att det fortfarande råder semestertider, lugnt på vägarna och så gott som bara turister ute i stan just nu. Jag satt solo på en kinesrestaurang nyss och vid bordet intill så satt det tolv personer och mumsade hej vilt på en mycket udda kines-meny måste jag säga.... brödkrutonger i Sambal, med morötter.... thats Norrland! Och ja, dom hade parkerat foppa-tofflorna överallt under bordet. Yek!



Väderleken imorse var TUNG, grå-svart dimma och minst 99% luftfuktighet. Och det i kombination med "skalbagge-smatter" på vindrutan och inflygande Arlanda-plan gjorde att man fick lite andra-världskriget-känsla faktiskt. Ruggigt. Men jag höjde musiken och Ozzys nya fick mig att le igen, vilken gubbe ;)

Ps. Ett under om jag inte har punktering imorgonbitti efter minst fyra mil på en sjukt dålig väg. Vassa vassa stenar och spårigt värre, det är bara att hålla tummarna... i alla fall jag haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar