lördag 21 augusti 2010

SURSTRÖMMING


Enligt "säkra källor" så vet jag att Ove festar loss ikväll på gammal rutten fisk, och hur kul är det? Vi med kopplingar till Norrland nickar lite för vi förstår ju, men jag måste erkänna att jag personligen inte har fastnat för dessa godsaker... surströmmingar. Jag skulle kunna berätta om min första surströmmingfest (!) för tjugo år sedan, som man fortfarande pratar om där uppe. Men jag väljer att spara på den till lite senare. Kan dock avslöja att det slutade med en rejäl fylla, skoteråkning på öppen sjö, vissa som ville spöa AIK:are och givetvis sopsortering.....

Ha re bra Ove, själva så sitter vi och små-festar eftersom vi precis har spöat Bollnäs i pojkallsvenskan ikväll, borta med 2-1 och då ska ni veta att dom ligger tvåa. Imorgon drar vi till Östersund för att hämta hem tre poäng till, det går bra nu.... det går bra nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar