tisdag 3 augusti 2010

EN BILLY I BILEN

Här åker jag omkring i min ensamhet och letar kunder och FA, långt, öde och ibland gropigt och eländigt. Men det är en vacker natur här uppe, fast ni vet ju redan att jag gillar "Norrland" och dess omgivningar ;) En sån här sak händer ju inte i tex Örebro eller Stockholm.
Jag är riktigt hungrig men ingenting finns att äta, men då dyker Hålsjö-affären upp, en liten liten handelsbod i Norrbo/Bergsjö. Inga mack-mackor" eller Chorizo-korvar, men tjejen erbjuder sig att micra en Billys och skär även upp gurka och lånar mig bestick.... respekt Mia!


Suddig bild på den lilla handelsboden, och jag sitter i en vardagsrums-soffa (!) och väntar på min "mat". En tant med rullator får hjälp genom butiken av ägaren, flugorna surrar och ett lysrör flimmrar lätt i bakgrunden, det här är landet!

En Billys i bilen, men ikväll får det bli O´Learys i Söderhamn och en Bobby Orr Burgare hehe.



Ja visst ja, jag höll på att glömma den här lilla macken mitt ute in-the-middle-of-nowhere. Stannade för att köpa kaffe, men det var låst, öppet mellan 14-16 (?) och medan jag tog den här bilden så såg jag hur gardinerna rörde sig där inne. Tänkte lite på filmen "Wrong Turn"... titta på den och ni förstår lite hur jag kände mig just då... och den är klart se-värd också.

Ha re ;)

1 kommentar:

  1. eller varför inte The Hills Have Eyes. =) // Nyman

    SvaraRadera