fredag 6 augusti 2010

EN LITEN VECKOLISTA

I brist på annat så får ni här ta del av mina tre bästa respektive tre sämsta intryck/upplevelser denna vecka. Och det är Gävleborg som gäller.... och kanske inga höjdare, men ni kanske ändå kan få en liten aning om vad jag upplevde under veckan. Och jag börjar med dom dåliga....


1. Höst. Bilden är från i våras, men jag såg en identisk syn i onsdags. Uppsamlingsplats för Sångsvanar, en liten föraning om att hösten är på gång. Vet inte om det är rekordtidigt, men tidigt är det. Klart veckans SÄMSTA!


2. Veckans väder. Ok några dagar var väl ok men det regnade en hel del och med tanke på nummer ett här ovan så kanske det hör ihop. Höst och rusk-väder? Nja, det var nog mer en försmak, eller sent sommar-regn, men det var lik förbannat blött och äckligt att jobba ute kan jag meddela.

3. Dåliga hotell. Många har man upplevt, och fler kommer det att bli. Taskig utsikt mot grusad innergård, skitiga fönster, trasiga toaletter, lövtunna väggar, sur personal och sömnproblem på det. Så blir det ibland men det är bara att säga som min gamla fotbollstränare när jag ville bli utbytt i halvtid, en man mindre och min bakre lårmuskel hade spruckit som en melon.... "Det är bara att gilla läget är du man eller mus?" Två klyschor i samma mening, jag bet ihop och vi förlorade med 5-0 om jag inte minns helt fel, och regnade gjorde det också.... Men efter regn kommer solsken. På tal om klyschor liksom hehe

Veckan bästa är många, men jag valde till slut att köra på dessa tre.


1. Stena i Bollnäs. Som glatt bjussade på varmt och starkt kaffe efter värsta slit-dagen i skit-vädret. Det var bara att köra in i garaget och lossa lite och sen sitta och ljuga med gubbarna en stund. Tack för kaffet.... och självklart måste även handelsboden i Norrbo som hjälpte mig att micra maten få ett tack.... och Ove för sitt välsmakande kaffe... tack alla! Och min familj där hemma, släkt och goda vänner i England.... ops, nu skenade det iväg lite va, sorry ;)

2. Bra hotell. Ibland får man se frukostar som slår det mesta, och det på dom mest oväntade platserna. I Hudiksvall så dukade man upp med värsta frukt/kak-bordet och det är ju vackert att bara titta på liksom. Själv äter jag ju måttligt med frukt, något drinktillbehör någon gång, så jag nöjde mig med att fota "grejorna".


3. En stor stark. O´Learys i Söderhamn hade iskall Heineken till vrakpris, visst ser den god ut. Och efter det att man kraxande beställt in denna så sov man gott sen, vill dock poängtera att det bara blev EN öl.

Kommande måndag stryker jag omkring runt Hofors och vem vet, man kanske till och med "campar" där då. Men bara om det finns något trevligt middagssällskap ;) Och sen bär det av uppåt för att klara av ett par "efter-släntare" vid Hudiksvall. Men när dessa är avklarade är Gävleborg KLART... STÄNGT.... och FÄRDIGT!

1 kommentar:

  1. Ante>> Glömde kommentera din kommentar i tidigare inlägg.... Nope, Gnaget vände inte, inte ett dugg oväntat. Dom är ju så DÅLIGA!! :(

    Listor med städer och hotell kan dyka upp senare, ska fundera lite bara haha

    Min fritid däremot tror jag inte att det är så många som vill läsa om, det är ju bara sex, drugs and rock´n´roll. Och det har ni väl alla ;)

    SvaraRadera