tisdag 24 augusti 2010

PARKERAD FÖRÅKARE

Det händer inte mycket ute på vägarna just nu kan jag säga, och det lär ju märkas inne på kontoret hehe. Fast just nu sitter vi vackert stilla och raggar kunder inför nästa vecka. Förresten, det bli lätt lite komiskt om man tänker efter. Först ringer jag upp och säger "Hej blabla... och du kommer att bli kontaktad av en föråkare". Och en vecka senare ringer samma kille och säger "Hej blabla.... jag kommer på tisdag", för att till slut glida in på gården och säga "Hej blabla... det kommer en lastbil sen och hämtar". Eller hur, och snart kör man väl lastbilen... och metall-krossen också ;)

Vill dock poängtera att det inte på något vis är negativt skrivet, utan bara rena tankar som far omkring. Och jag har ingenting alls emot dessa kundkontakter, då ju dom flesta är väldigt positiva till det hela. En tant grät nästan i telefonen faktiskt, nja, men gråthulkade en gång i alla fall, över att få bort det gamla skrotet och oljorna som hon inte visste var hon skulle göra av. Och då känns det ju verkligen skoj att få ringa dom här samtalen, kul! Det var värre förr, ner det ringde folk som skulle mörda mig för att jag hade skrotat deras kära Amazon, skrotbilskampanjen för er som inte vet. Psykopater, knarkare, lagvrängare och paragrafryttare, man visste aldrig vad som väntade när man lyfte på luren.... det var jobbigt det.

Nu när jag tänker efter så ska jag nog skriva lite mer om just skrotbilskampanjen sen, det finns några helt fantastiska upplevelser där som jag gärna delar med mig av. Preskiberingstiden är väl nästan nådd nu för vissa "ärenden", så var beredda ;) Bjuder på en gammal bild med Opel-reklam så länge (klicka på bilden om ni inte ser vad det står)


2 kommentarer:

  1. Jag trycker då den!!!! och får inte upp den:)
    Ove

    SvaraRadera
  2. Skumt... du får bilden per mail istället ;)

    SvaraRadera