tisdag 13 september 2011

MYCKET RÖNNBÄR=LÅNG, KALL VINTER


GRATTIS ALLA - ÄNNU EN VARGAVINTER... ELLER?

Stormen Katja river runt i Värmland just nu, och det ganska brutalt faktiskt. Bilen kränger omkring som en spottloska ibland när man måste ut på dom stora vägarna. Och regnet kommer vertikalt till råga på allt, från alla håll, hur det nu är möjligt liksom. En riktig höstvecka kan man enkelt sammanfatta det hela med.
Idag hamnade jag hos en kund som försiktigt frågade på bred värmländska om jag var AIK:are, och när jag svarade ja så berättade han om en kille som tränade "pöjkere hans" i fotboll. En stor grov, Karl-Alfreds-liknande kille, för han var också gnagare och åkte ofta till Stockholm på matcher.. "Vi är överallt" svarade jag och bad honom hälsa från mig. Små larviga händelser som blir trevliga samtal lättar alltid upp arbetsdagen, allra helst när han frågade om jag kände honom, precis som Stockholm var som hans lilla socken ;)

Fick även höra av en annan kund att Uffe Sterner tydligen var en riktigt jobbig kille i yngre dagar. Vet inte riktigt var han kom ifrån men tror det var i trakterna kring Hagfors. Bland annat så dumpade han av farsan hans ur bilen sent en kväll på väg hem efter någon match, och gubben fick gå två mil i mörkret... och i skolan var han värsta busen. Det trodde jag aldrig om honom...

Två dagar kvar nu, sen blir det underbara London.... Millwall vs West Ham väntar och suget är enormt.

3 kommentarer:

  1. Denna gång vill vi ha bilder från matchen..//O

    SvaraRadera
  2. Jag kan slå vad om att matchen kommer att ses på en stimmig engelsk pub med skrikande supporters och projektor ;)

    SvaraRadera
  3. Tar inte med mig stora kameran på matchen, men det klart det blir några bilder ;)... inte på puben heller, LIVE!!

    "Högriskmatch", avspark redan 12.00... ingen pub innan, men efter ;)

    SvaraRadera