torsdag 5 januari 2012

ÄNTLIGEN SNÖ!!


FRÅN BARMARK - TILL DJUPSNÖ

Sitter just nu och ugglar i stugan uppe i Jämtland och tittar ut på domherrarna som frossar vid fågelbordet. Minus fem grader och lätt lätt snöfall, det tyst, vitt och oerhört vackert. Lite som "bomull för själen" eller vad man nu brukar säga. Och ska jag vara riktigt ärlig så tänker jag inte ett dugg på jobbet just nu, fast det klart den här bloggen får mig osökt att komma dit på något vis. Borde kanske lägga ner när man är ledig haha.

Imorgon ska jag försöka komma ut på någon liten foto-safari, och om internet nu mot all förmodan skulle fungera för bilduppladdning så kan jag visa er lite äkta vinterbilder. Kan också tala om att igår när vi åkte upp så vräkte regnet ner ända upp till Sundsvall, vattenplaning vid varje omkörning liksom. Men sen när vi svänger in i landet så var det som en vägg med "vinter", och vid Ramsele så var det fullbordat, dryga tio minus och en meter snö. Sverige är fantastiskt.... eller hur Slawomir i Skåne, som säkert plockar tulpaner idag ;)

Vi hörs imorgon.... kanske!


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

1 kommentar: