fredag 20 januari 2012

FORDONSVRAK


KOMMMANDE VECKOR - RESARCH ANGÅENDE FORDONSVRAK

Idag var jag in till kontoret igen och fixade lite, och fick då också besked om att jag ska arbeta lite med fordonsvrak nästkommande två veckor. Intressant med tanke på framtiden tycker jag. Jag ska "sniffa" av Norrälje/Stockholm där vi sedan tidigare vet att det har förekommit en hel del uttjänta bilar ståendes överallt. Och även Gotland kommer att få besök av Transportern i några dagar, så det är bara att ladda kameran och leta härliga objekt för min del.

Förresten, det känns konstigt att passera Gunnels rum, mörkt och tyst där nu för tiden. Jag som alltid brukade kika in och prata en stund med henne, hoppas hon har det jättebra, det är hon ju verkligen värd. Även Kenneth lyser med sin frånvaro, och Niklas... och t.o.m Hetting idag, som var sjuk. Krya på dig! Men alltid lika glada Jane är ju tillbaka nu, och skoj att få träffa Almen igen som jag inte sett på över en månad.

Måste bara återkoppla till bilden här ovan innan jag önskar trevlig fredag. Jag står och pratar med Dahlin (ni vet han vaktmästarn ;), så hör jag en bil komma vrålandes utanför på 30-vägen. "Diii-duuu", en polis-siren, och sen står fartgalningen stoppad precis utanför fönstret, sherifferna rusade ur bilen och såg bra jäkla arga ut kan jag säga. Jag kan nästan sätta en peng på att körkortet rök där, ajajaj.
Kör försiktigt på vägarna gott folk... "sa hon som lämnade snigelspår på E4:an"

TREVLIG HELG!!

ps. Tack till Mona, kram. Och Vareli Bil och Recond ;)


(Länsförsäkringar Stockholm, och tillika Oves kontor)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar