tisdag 24 april 2012

VI GÅR MOT BÄTTRE TIDER


LJUST FRAMFÖR MIG - KOLSVART DÄR BAKOM

ÄNTLIGEN kom en riktig vår-dag, runt sjutton grader, solsken och fågelkvitter så fort man lämnade landsvägarna. Gött! Men tyvärr blev det också en jäkla skitdag jobbmässigt, tack Jean-Åke för dom för dom där fem kunderna du lämnade över, hrmpf!! Skitmycket packande, en gård med pallvis med gifter, stanken slog emot en när man kom in på gårdsplan där dom hade tagit ut ALLTING. Hela dagen blev förskjuten med två timmar och åtta av tio strulade på ett eller annat vis, och i huvudet fick man också.... "Otack är världens lön"

Men nu lämnar jag Helsinborg tidigt imorgon bitti och styr Transportern mot Ystad, av alla hålor ;) Så långt hemifrån man kan komma, i alla fall söderut. Men som jag sa, det ser ljusare ut för jag är snart lite ledig och har en vecka på hemmaplan (om det nu inte blir Jämtland, huvva), det kommer att bli så underbart. Har hotellsjukan just nu kan jag avslöja, man vaknar och vet inte var man är, svårt att somna för kuddarna är sjukt jobbiga, dörrar som smäller och folk som gapar. Och det värsta av allt är "inget kylskåp", ingen soffa, inga egna kanaler på tv:n... det suger ibland haha.

Bara en väderkvarn... men det var vackrare i verkligheten.

800 ton bekämpningsmedel

2000 ton bekämpningsmedel

 
BONUSVIDEO

En brittisk ko-tvätt, vem vill inte ha rena och glada kossor?




"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar