lördag 21 april 2012

ÄNTLIGEN HEMMA IGEN


EN VECKA TILL KLAR - SKITVÅR I HELA SVERIGE

Transportern stannade till med ett lätt "pscchhh" och när man stängde av motorn så knastrade avgassystemet under fötterna. 170 mil avklarade i rasande tempo, och förhoppningsvis en massa glada kunder som minns mitt besök som veckans positivaste upplevelse hehe. Tycker det är jättekul att få träffa alla dessa människor och att få se och vara på olika platser hela tiden. Ett rent nöje faktiskt!
Men.... det blir drygt ibland att ligga ute så där långt borta vecka efter vecka. Man lever i jobbet konstant och saknar privatliv, socialt umgänge, familj osv. Det sliter på psyket att vara föråkare... om man nu har ett liv ;)

Veckans Kund: En äldre dam som lovade bjuda mig på kaffe när jag bokade tid med henne i telefonen, men som inte var hemma när jag kom till gården. Hon ringde sent på kvällen och bad om ursäkt och hade dåligt samvete, hon hade ramlat och låg på sjukhuset. Gulligt va? Tror jag köper några tulpaner och åker över med dom nästa vecka.

Veckans Arga: En kund som hade spillolja i öppna hinkar men vägrade hälla över den på några dunkar. Jag förklarade att det inte är lagligt att transportera den så och fick då svaret, "skit i det då, jag eldar upp den". Kul kille!

Veckans Strul: Han som jag fick ringa fyra gånger för att få tag i, och som bestämde tid med mig, och som inte var hemma när jag kom, och som inte svarade när jag ringde, och som ringde mig halv tio på kvällen och ville att jag skulle komma tidigt på morgon efter, och som blev lite sur för att jag inte kunde då pga av andra bokade kunder, och som ..... ska jag fortsätta ;)

Veckans Flyt: Missade fullständigt att 90-vägen hade blivit 70-väg, och ska precis köra om en lastbil när jag i ögonvrån får syn på en "sol-reflex". En polisbil med radar i skogen. Tack för den puh!

Veckans Medarbetare: Lasse Alm, för lunchmötet. Och Slawomir för kaffet.
Veckans Väder: Skit-vår, regn och blåst. Och det är INTE kul på skåne-slätterna kan jag avslöja. Fy!
Veckans Siffra: 617. Polis-ärenden under torsdagen i Skåne. Helt otroligt vad Skåne är belastat av kriminella om man jämför med övriga Sverige. Mord, rån, knivar och pistoler, vad är det som händer?
Veckans Låt: Lite otippat Lena Philipsson, "Du följer väl med".
Veckans Bild: Enkom för Länsförsäkringar. Trygg Hansa i Helsingborg hyr ut sina lokaler ;)



Lite övriga bilder här nedank, ömsom vin, ömsom vatten....

 
Trolles slott

Så här ska en infart se ut

Läckert, lite magiskt... synd på trädet som låg tvärs över vägen bara

Så här kan man också bo

... eller så här

 
"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar