tisdag 11 juni 2013

VINGÅKER


VAR ÄR JAG - VINGÅKER

Hade tänkt ladda upp lite mobil-bilder, men så körde jag över mobilsladden med en kontorsstol (!) och nu sitter jag här och kan inte göra ett skit. Att köpa en ny kan man väl glömma också med tanke på alla besparingar som pågår, men men, jag tjänar ju fett så jag åker nog och handlar en 10-20 st i helgen. Och det var ju faktiskt mitt eget fel, klantarsel haha

Ove var ner och körde lite metall-kunder idag, och blev väl så där lagom trött på mig efter en arbetsdag. I alla fall efter kund två som påstod att jag varit där och packat bekämpningsmedel, och så kommer Ove dit en vecka senare till samma kund och ska kolla skrot och dom säger att jag redan varit där.... snurrigt!! Men jag skyller på kontoret eller någon annan, varför ha två id-nr på en och samma kund, och på två olika lappar, hur ska jag veta det som får 200 i näven med order om, KÖR!! haha. Den andra tar jag på mig Ove, sorry och åter igen, ibland är man ett riktigt klantarsel...

Här är man snäll och står och väntar på en kund som är en kvart försenad till gården efter att ha varit och handlat (!) Och när jag sen åker förbi en annan gård på vägen ner så träffar jag på en äldre herre som sitter vid vägkanten och viftar glatt. Jag stannar till och vi pratar lite om Länsförsäkringar osv osv... Det slutar med att jag får höra att han hade lite "Farligt avfall", fast han inte hade anmält det. Dubbel-snäll som jag är så kånkar och sliter jag ut fyra traktorbatterier ur en lada till bilen, totalvikt 240 kg och kör iväg till tilltänkta kunden (utan att fråga om skrotet). Slut. Och en vecka senare åker Ove till en äldre herre som beställt skrothämtning.... gissa vem?

Livet är en bergochdalbana... eller som jag sa till Ove när han ringde och gnällde.
- Det man förlorar på gungorna, tar man igen på karusellerna". Han svarade trött:
- Inte så jävla kul om det bara blir karuseller.
Han har humor den killen hahaha. Tack för talbokslånen förresten, och lunchen. Inte nog med att du är rolig, du är omtänksam också!! Tack!

ps. Ove är alltså Ove Jansson på Länsförsäkringar Stockholm, för er nytillkomna läsare ;)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar