tisdag 30 juli 2013

HÖG I HÖG



ACK VÄRMELAND DU SKÖNA - MEN VAR ÄR ALLT FOLK

Tjugotvå mils resande idag i Säffle kommun och massor med kundbesök, men oj vad öde vägar och gårdar är. Är det semestertider eller? Annars rullar det på som det ska och man trivs här i vackra Värmland, trevligt folk, skön dialekt även om jag fick säga va två gånger idag för att jag inte förstod ett smack vad gamla farbrorn sa. "Kömmeruurskogara, däväväldans", sa han och peka på en väg. Men sen fattade jag att han menade att jag kom från fel håll, och "ur skogen" haha. Han visste inte vad GPS var han inte ;)

Dagens tack går till Mats Olsson på Länsförsäkringar som bjussade på kaffe, det första jag fick i mig på hela dagen, och då var klockan halv två. Koffein-panik! Och självklart tar jag hand om den där kunden som inte hann anmäla i tid, förresten jag har redan gjort det. Vi föråkare är snabbare än alla andra, kom ihåg det 2014.


"Brandsläckare finns i butiken". Ok, men vad gör man efter det att handelsboden har stängt?
Förresten, brinner det ofta i Eskilssäter ;)

 Säffle vid lunchtid, och jag som gick på Drottninggatan i Sthlm i lördags.... kontraster!!

Den sista färden... blev faktiskt lite rörd när jag såg dom små trynena sniffa mellan gallren. Men sen tänkte jag, "Bacon-burgare" och då gick det över.


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar