tisdag 9 juli 2013

BORTA BRA MEN HEMMA BÄST


JÄMTLAND SPRAKAR I FÄRGER - OCH ÄR BARA SÅ UNDERBART

Nyss hemkommen efter en sjuttio-mila-färd till hemmets lugna vrå, internet, stor-tv och jättesoffa med inbyggda tipp-bara ryggstöd. Men då har man tyvärr lämnat den där underbara tystnaden, naturen, färgerna, samhörigheten och... ja JÄMTLAND! Livet i all ära men vilka skillnader det är på livskvalité, och tänk att det ska vara så svårt att kombinera ihop det hela till ett "paket". Ena stunden så umgås man med massor av släkt och vänner för att i nästa sitta solo ensam och bara glo. Grabben stack till Norge på jobb-sökeri och min lilla älskade Wera åkte hem till Eskilstuna med mamma och pappa.... tomhet.

En underbar semestervecka är över och som vanligt så bara suger jag i mig av den, och packar upp den någon regnig skittråkig arbetsdag i mitten av oktober. Blundar och minns mmmmmm.... kanske några av dom här bilderna här nedan.

ps. Sur på kontoret att dom la jobbet i Jämtland på Stena istället, dom vet ju att jag bara älskar stället... förresten har man tänkt till där, det kan ju omöjligt bli billigare? Eller?


Fortfarande björnvarning i byn

Midnattsol i motljus... inte så mörkt som det verkar dock :)

"MIN" Wera... och Tåsjön i bakgrunden

Wolfen bara väntar på att få klippa

Sjukt mycket mygg... ett ständigt krigande!

Drick och bli kå.... eh, frisk ;)

På tal om dricka, ett glas rött vid 01.00 och solen skiner fortfarande

Min "lilla" grabb Ludwig grillar pinnbrödslinadad renkorv... KOM HEM!!!!!!! ;)

Hundra blommor överallt... men blir nog lite tråkigt att visa alla. Vackert i alla fall!

Alltid... Sveriges vackraste travbana!

Mygg-hone-fångar-maskin.


Föråkare i Ramsele


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

2 kommentarer:

  1. Fortsätt att njut av din semester Limpan så vi kan ta nya tag i augusti. Hoppas att du får det bra fast du sitter och "stirrar" in i väggen..//Ove

    SvaraRadera
  2. Augusti? Jag börjar på måndag ;)

    SvaraRadera