måndag 1 juni 2009

DUNKA DUNKA

Idag körde jag huvudet i väggen, bokstavligen.
När jag skulle planera upp en smidig res-rutt så svarar inte fem st på raken, och efter det så får jag tag i två varav den ena deppade över en uppbrunnen gård och ingenstans att sova. Den stackarn hade inte ens en kastrull kvar, så jag ville liksom inte tjata om att jag skulle komma och hämta hans spillolja. Den andra tyckte det fungerade så bra förra året, "och då behövde vi minsann inte komma och märka något skitigt oljefat inte". Tre som inte hade koll på var de hade sina saker och ville ha ett par dagar på sig och till slut en förvirrad dam som inte var säker på vad hennes make hade "ringt in". Fast hon var otroligt pratsjuk.
Så jag gick och fikade en stund, hyperventilerade lite och slog sen näven i bordet.

Fortsätter sen att ringa efter en stund och lyckas till slut få tag i människa som blev nöjd och glad och det gav mig mer energi och till slut satt jag där med en lunta papper som ska avklaras inom kort. Men jag fick en resa som går lite i zick-zack eftersom det där ultimata "pärlbandet" av stopp-ställen uteblev den här gången.
Snacka om att det kan gå segt ibland!

Nä nu är klockan sent och jag måste ladda upp mp3:an med skön musik. Och med tanke på att jag ska kretsa runt öde grusvägar kring Älvkarleby ovs så lutar det åt Kent, bil-åkar-musik/depp-känsla/vi-mot-världen....

(Limpan, snart på en grusväg nära DIG!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar