torsdag 25 juni 2009

TJUREN OCH JAG


Hit men inte längre, GPS:n hade verkligen skoj med mig idag. Den visade ut mig på en grusväg som knappt var körbar och gräset rasslade hela tiden under bilen samtidigt som den kvinnliga robotrösten hela tiden tjatade om "sväng höger", "gör om rutt", "gör en u-sväng", gör om rutt" osv osv. Ett tag så tänkte jag kasta ut den i skogen men så helt plötsligt fick jag något helt annat att tänka på. VARNING FÖR TJUREN!!

En fet grind stoppade min skogsfärd och jag stannade bilen och stängde av motorn. Klev ur och kikade försiktigt utmed staketet åt båda håll, lyssnade efter ljud, men... dödstyst. Men i min stilla fantasi så rusade det fram en enorm svart tjur på 4-5 ton rakt mot mig, brölande och frustande, men... ingenting. Jag tvekade länge men med tanke på att jag kunde få två tjurhorn i sidan på bilen (och sura chefer över mig) så slutade det hela med att jag fick backa en kilometer för att sedan vända tillbaka och köra runt skogar och ängar. Sänder en tyst svordom till Garmin för detta.

Förresten, visst ni att det sitter en PRECIS likadan skylt på min ytterdörr där hemma? ;) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar