onsdag 23 mars 2011

SKOGSPROMENAD

El-fel mitt ute på bondvischan, små dödsryckningar gjorde att jag fick gå en halvmil efter någon som kunde hjälpa mig putta igång tre ton. Svettigt värre. Snacka om att man kände sig övergiven när man gick där på en skitig skogsväg som ingen åkt på i minst en vecka. Men sen gick det bra och han fungerade som en klocka igen, och tror ni inte att den f** startade som han skulle när jag tvingade till mig akut-hjälp på Volkswagen Nyköping. Alla fel var som bortblåsta?? Grabbarna på verkstaden garvade och menade på att bilen blev nervös där inne "skruvrädd" helt enkelt. Nåja, tusen tack till er, lysande service hos er.


Som inte det vore nog.... pyspunka!! Det var INTE min dag idag om man säger så. Fast det avgjorde det hela, jag ringde gummiverkstaden direkt så nu på fredag är det jag som skiftar till sprittnya sommar-sulor. Pendla till Skåne på dubbdäck och slät asfalt i x antal veckor känns ju lite onödigt, eller hur? ps. Ska nog sätta lite pengar på snöoväder nästa vecka haha

Ja just det, det brukar ju bli tre olyckor samma dag ;)
Jag höll på att köra rakt ut i skogen imorse också, bilen fick inget fäste för fem öre på en rå-geggig och slirig väg och jag var beredd på att se en gran eller två in i vindrutan. Men tack vare lite skicklighet och en massa flyt så greppade "besten" tag i det hela precis innan smällen och jag klarade upp det hela med hjärtklappning. 50 km/h, tvärböj, solen i ögonen och en fet jä*** grop över hela vägen räckte.... PUH!!! Kör vaksamt där ute alla!!

3 kommentarer:

  1. Skogstrollet =)24 mars 2011 kl. 10:20

    Utbytesbil i skövde om en månad ??

    SvaraRadera
  2. Vad då... en Hummer eller?

    SvaraRadera
  3. Skogstrollet =)26 mars 2011 kl. 11:06

    Nja, tänkte väl kanske mer på min bil. Behöver ju inte den på ett tag =)

    SvaraRadera