måndag 21 maj 2012

ÄNTLIGEN MÅNDAG


LEDIGA VECKAN SLUT - NU BLIR DET JÄRNET

Kokade kaffe hemma i morse och ställde in min GPS på Malmö, en lagom lite dagsutflykt stod på agendan. Tyvärr så är det värsta av allt att ta sig igenom Stockholm mitt i morgonrusningen, det är nästan outhärdligt, och Norrtälje-Södertälje tog idag strax över två timmar, och då pratar vi tio mil ungefär. Usch! Men sen rullade milen i takt med timmarna, lite fika, lita tanka, lite bensträckare och vips så var man halvvägs.

Led dock lite med min spritt-nya vindruta som byttes ut förra veckan pga stenskott överallt, för den här fick motstå enorma kanonader av skalbaggar, var kommer dom ifrån... MÄNGDER!! Det var vidrigt med allt "klägg", och jag ljuger inte om jag säger att det var minst 1000 träffar innan Jönköping. Stackars dom förresten, alltså dom som bor där menar jag ;)


När jag parkerar i Malmö så kommer det fram en kvinna och pekar på Transportern. Jag trycker ner rutan på passagerarsidan och hon ropar "Det där är JAG!".... Jag väljer att avvakta hehe..... hon fortsätter "Jag jobbar på Krepart, och det där är JAG!"... "Trodde det var Ove".... Då fattar jag, det är den leende ladyn på sidan av bilen. Lite roligt när det händer såna där udda händelser pang boom, lite otippat liksom. Hon hälsade i alla fall till Ove så hemskt mycket, men själv glömde jag hälsa till Micke... får skylla på att jag var lite "ur balans".
Tjena Micke ;)


 SOMMAR idag... 28 grader i höjd med Värnamo blev dagens högst temperatur.

Till och med Sheriffen satt och myste i väntan på att få in fardårarna som mc-killarna fångade på E4:an

1.000 dödda skalbaggar i form av inälvor på min ruta, äckligt!

 Som sagt, knappt man ser ut ju.

Här är hon, vårat "skyltfönster" på kärrorna... hemskt ledsen men jag minns inte namnet :(



"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar