måndag 28 maj 2012

CALLE PÅ FLYGET MOT MALMÖ


FÖRÅKARE OCH ELITLOPPSVINNARE - PÅ SAMMA FLIGHT

I morse när jag satt på Bromma och väntade på det försenade planet ner mot Malmö så hörde jag plötsligt ett jäkla liv vid bordet bredvid. Ni vet så där lite högljudda röster, hesa, slamrande och på bredaste skånska. Sen hör jag hur dom pratar om hästinköp osv, Elitloppet och lite pengar hit och dit, "skitsnackare" tänker jag och vrider lite på huvudet för att kolla in "bönderna".... men ta mig f**. Var det inte Calle Wihlborg som satt där, självaste ägaren till Commander Crowe, som vann Elitloppet igår.

En travälskare som jag mindes på en tiondels sekund gårdagens bragd/bragder den hästen gjorde igår, herre min skapare. Och inte nog med det, jag vann pengar på den i finalen också ;) Och vilken kille, såg ni inte sändningen eller intervjuerna, googla upp dom, för jag bara älskar känslor, hjärta och passion. Det var så jävla äkta som det bara går kan jag säga.... Nåja, jag var ju bara tvungen att skaka hand med honom, men jag valde att inte fota för skenet bedrar kan jag avslöja. Han som gick i kavaj, vit skjorta och backslick igår, satt med kepa och huligan-tröja på sig idag. All respekt, heder och ära till denna kille som tog sig an hästen som ingen vågade köpa... jag lovar här och nu att den kommer att bli Sveriges minst tredje bästa när det gäller insprungna pengar, dvs runt 26-27 miljoner. Punkt!


Sitter i Malmö nu och har precis ringt klart till mina kära kunder, och imorgon kör vi så det ryker igen. Se upp i Kävlinge för där lär det bli åka av, funderar på att slå förra veckans rekord, men det lär bli svårt. Hoppas alla andra också har en underbar måndag och att solen skiner på er hela veckan ut. Ha re ;)


(Dagens Skåne-bild... en kulle haha. Men visst ser det lite flummigt ut ;)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar