onsdag 4 september 2013

EN VANLIG DAG PÅ JOBBET



DET RULLAR PÅ - OCH VARJE KUND KÄNNS SOM DEN SISTA :(

Tidigt i morse när jag rullade ut på stora vägen mot Mjölby så låg dimman tät och det var fuktigt och ruggigt i luften. Men några timmar senare korkade jag upp min medhavda kaffetermos och satte mig intill bilen vid en liten skogsbacke och tinade sakta upp i en helt underbar "solstrålning"... så vackert och fridfullt att jag hade kunnat suttit där hela dagen. Förresten, vad händer i Stockholm, hörde om något på radion om avstängningar osv, hoppas ni har det lika o-köigt och o-stressigt som jag har det :)

Tyvärr så är själva sanningen lite annorlunda när det gäller mitt privatliv, ingen o-stress där inte. Herre Gud vad det händer saker hela tiden, och man bara undrar och undrar... det är nästan lite för mycket av det eländiga just nu tyvärr (kanske återkommer om det). Men jag är inte känd för att ge upp, eller att svika "mina egna", så jag borrar helt enkelt ner huvudet i motvinden och bara ökar takten. Sköt om varandra!!


Fikapaus, och solen värmer så skönt

Klöverängar i solgass, i september... underbart vackert


Någon som ser "bilen"?

Här är den i närbild, ingen vacker syn



 Dagens bonusbild, holländare i Linköping... flummare haha


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar