tisdag 10 september 2013

MOTALA MED OMNEJD


HAR JAG VACKER UTSIKT ELLER - OCH DÅ MENAR JAG INTE KYRKAN

Efter en lång, lång dag så har man äntligen installerat sig inför natten, och det innebar idag Motala. Men att flanera runt på stan hinner man ju inte med, äta, sova, skita och lite fotboll på tv på det. Bara stress stress stress :) Tur att man har något vackert att vila ögonen på, eller hur.

Annars var det väl i stort sett en vanlig dag på jobbet, massor av lantbruk, folk och fä samt en del udda händelser. Typ när jag passerade Linköping så såg jag när en lastbil tappade (!) ut en pall så det bara yrde pallkragar, virke och skräp mitt ute på E4:ans motorväg 200 meter framför mig i motsatt körfält. Bilar sladdade och for för att undvika det hela, allt medan trafikrapportör 5025 snabbt ringde in det hela till trafikcentralen som gick ut i radion efter bara någon minut... och då hade flera hunnit ringt in. Tur det inte hände någon olycka där, tror jag i alla fall. En och annan skada på fordon lär det dock säkert dyka upp hos försäkringsbolagen.

Här kommer ett litet ax-plock sett från en föråkares ögon idag, funderar på att börja köra med head-cam haha. Nä visst fan, det är ju snart slut. Faktum är att det här kan bli den sista veckan på vägen för mig, får börja finslipa på "epilogen" tror jag :(


Radio Östergötland rapporterar

 Klockan har precis slagit 07.00 och morgondimman ligger tät uppe i Roslagen

 Vid lunchtid så passerade jag här..... AAAAAAAAAAAAAAAA

Bara en bild liksom ;) 

Ungdomsgården i Fivelstad

Passerade här men var tvungen att backa tillbaka.... vad har hänt? Ufo, komet, full avverkare?

Stena... ni hade trailers va?

Nej det är inte min kateter. Förbannade tvål-mojar som inte fungerar då och då. Men nu är den punkterad och jag luktar "Water Lily". Någon som vill komma och lukta ;)



"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar