måndag 23 september 2013

SKARABORG 2012


SNART VINTER IGEN - MEN INTE SOM FÖRRA ÅRET VA

Förlåt om jag går händelserna i förväg, men jag kom att tänka på förra årets vinter när jag kikade på lite bilder från Skaraborgs län 2012. Kommer ihåg att jag då för första gången under alla år vände bilen i fullständigt snö-kaos på väg mot väntande kunder, jag stannade till vid en rastplats och under tiden torkarbladen frös fast i vindrutan så ringde upp dom tre kvarvarande den dagen. Två av dom skrattade och sa att dom förstod, fem minuter efter dom hade plogat vägen var den ju borta igen. Men den tredje undrade vad jag var för stockholmsjävel som inte vågade åka vidare haha... men vi kom överens och han fick sitt besök tidigt dagen därpå. Och då sken faktiskt solen på morgon vilket innebar en nästan andlig upplevelse med alla gnistrande snökristaller, makalöst vackert vi har det ibland. Och tror ni inte att gubben bjussade på en morgonfika med lussebulle :)

Men vad jag minns mest var att det var en av dom mest ensammaste veckorna jag haft som föråkare, en vecka innan jul, luciadagen. Ingen på kontoret svarade, hotellen var tomma, vägarna oframkomliga, mörka ovädersdagar, inte en kollega i sikte och femtio mil hem som tog tio timmar att klara av. Och så hade dom julfest på jobbet med juklappar och god mat, allt medans en annan fick fira med mosbricka och julmust på en Statoilmack utanför Skövde. Någon julklapp blev det aldrig tal om ens. Ja det var ett par riktigt riktigt tunga veckor innan julledigheten, tur att vi har det där decembermyset med ljusen, glittret och stugvärmen. Sen blev jag ju väldigt god vän med flickorna på Best Western Jula, vilken underbar personal. Saknar er!























"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar