fredag 3 september 2010

ÄLGJAKT

Just nu så sitter jag här och "tok-ringer" inför nästa veckas kundbesök, ja det är väl inget speciellt med det.... förutom att nu börjar ju älgjakten. Och i jämtland så jagar ALLA älg. Så det är inte helt lätt kan jag säga, suck! Fast ska jag vara helt ärlig så kommer jag förmodligen själv att delta på ett eller annat sätt om några veckor, i alla fall någon dag, så jag förstår deras iver lite grann. Men dom är ju som dom är, för jag minns när jag var med och satt där en gång och rökte lite ute på ett pass, och radion knastrade till.... "sprak... dä lukt änd hit fö faan.. sprak... tockholmare....". Och efter det så drack jag upp kaffet innan klockan han bli sju på morgonen. Frös gjorde jag också för jag hade ju givetvis trampat ner i en myr-jäv*** också, så när jag ställde mig upp för att värma mig så "Sprak.... dä knak änd hit... sitt still fö faan... tockholmare...".

Trevlig helg på er, älgjägare eller inte. Själv har jag fixat till en kräftskiva så det blir full rulle ikväll, men förmodligen slow-motion imorgon. I alla fall till kl 13.00 för då har vi ny viktig match i Pojkallsvenskan mot IFK Östersund (av alla lag haha). Vi ska f** bli topp-tre!
Men jag avslutar med en skön liten historia som jag hörde härom dagen. På tal om att jaga djur liksom ;)

Det var en man, som när han kom hem, upptäckte att det satt en gorilla längst upp i äppelträdet. Han ringde givetvis till den närliggande djurparken för att få reda på vad han skulle göra.
- Vi saknar en gorilla. Vi skickar en djurskötare som kan ta hand om honom.
Efter en stund svängde en skåpbil upp på garageinfarten, och ut kom en man som snabbt lastade ut: en lång pinne, en stor aggressiv hund, en hagelbössa och ett par handklovar.
- Så här går det till, började mannen, att jag klättrar upp i trädet och petar på gorillan med den här långa pinnen så att gorillan ramlar ner. Hunden är dresserad att då springa fram och hugga tag i gorillans genitalier. När då gorillan försöker skydda sina intima delar genom att sätta sina händer framför, så är det en enkel match för dig att gå fram och sätta handklovarna på gorillan.
- Okej... hm... en lång pinne, en aggressiv hund och ett par handklovar... men förlåt en liten fråga, hagelbössan då?
- Jo, om jag ramlar ner före gorillan..... Skjut hunden!!!

3 kommentarer:

  1. Jag vill bara "lägga mig i" onsdagens skrivirier om antalet kulor!!!!!!!

    Man kan inte räkna 5x5 4x4 osv. Titta på bilden igen och förstå. 5x5 raden är inte 25st utan 16st. 4x4 är inte 16 utan 12st osv. Således är det 41st x 20kg=820kg och inte 1080kg diff på 260kg.
    Man får inte räkna hörnen två gånger.
    Titta på bilden och förstå som vi säger på "mensaklubbens träffar"

    Nu vill jag önska er en trevlig helg och hoppas att laget från N-tälje vinner.
    En ödmjuk Ove.

    SvaraRadera
  2. hahaha snillen spekulerar liksom ;)

    Och jo, vi vann med 3-0... enkelt ;)

    SvaraRadera