fredag 17 september 2010

SOM NY IGEN ;)


Något baktung tömdes Transportern i Östersund för sista gången den här veckan, och tuggade på ner mot Stockholm igen. Och det är väl kanske inte så konstigt att fjädringen tar lite stryk med all last emellanåt, för att inte tala om de norrländska grusvägarna. Jag hade nämligen stora problem med framvagnen och lyckades få in bilen idag fredag för byte av bladfjädrar fram, bilen "gnekade" som f**. Och när jag nyss gled ut från verkstaden så var den som NY, och sååå lättkörd. Nu längtar jag till måndag och sista veckan i Jämtland ;)

Ren, fin och nytvagad... vilken Pärla!!

Själv fick jag efter tre dagars ringande, besökande och väntande äntligen tag på pencillin. Dagens sjukvård är ingen lek, men det visste ni kanske redan. Och BARA äldre sur-kärringar överallt, i receptioner, på mottagningar och i apoteken. Ja jag vet, kanske hård ord och "man ska inte dra alla över en kam" osv, men i mitt fall så var det i alla fall så. Och när jag äntligen kom fram igår kväll på en "akut-läkar-central" så överdrev/ljög jag allt vad jag kunde inför den helt ointresserade doktorn, för jag visste ju att annars ger man minsann inte ut antibiotika inte. För inte är jag sjuk inte, osv osv. Men nu var jag skit-less efter tre veckors irriterande förkylning och sömlösa nätter.... så nu sköljer jag ner ett par tabletter med ett glas rött och säger, SKÅL! Men jag skulle kunna skriva en novell om denna veckas samtal och besök, vilka människor... och då har jag varit über-trevlig ska ni veta.

Ha en skön helg på er, få se om jag orkar lägga in något under helgen. För som ni kanske har märkt så är jag lite blogg-trött just nu, eller om det beror på ork och lust, jag vet inte riktigt. Jag ska fundera lite och vem vet, rätt som det är så kommer det tre nya inlägg på en kvart haha.

ps. Jag vill poängtera en sak. Nej, jag dricker inte alkohol i kombination med läkemedel, gör inte det du heller ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar