måndag 6 september 2010

DAGENS BILD

Var bara tvungen att visa den här bilden, tagen från Hoverberg, Jämtland. Rågen som vajar i vinden och solen som glittrar i sjön där bakom, nästan poetiskt vackert ;) Annars började dagen inte så där himla bra, vaknade med ont i halsen (igen?) och när jag kikade ut såg man inte ens husen på andra sidan gatan. Värsta "ärtsoppan" liksom. Och efter en fem-sex mil hittade jag en fet skruv i däcket, så det blev in på en mack och fixa lite, varpå man kom efter i tidsbokningarna på det. Struligt värre med andra ord.

Östersund 07.20.....

Östersund på avstånd 08.15, läckert med dimman som ligger kvar i dal-gångarna.


Hackås vid lunch, 12.00. Utsikt från en "bonde" som svarade på min kommentar "Oj vilken vidunderlig utsikt du har" med.... "Jo men dä bli man int fet av"



Bonus-bild.... en skruv, en nyinköpt flaska Fix och anslagstavlan över "Fäbodvägen". Som jag varmt kan rekommendera om ni har någon dag över för en tur på landet.
Nä nu ska jag snart "dejta" Dahlin, dags för en mongolisk buffé på tu man hand, huvva hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar