tisdag 28 september 2010

LITE FÄRSKA BILDER



Höstliga bilder va, och ni kan ju alltid gissa vilken av dessa svampar jag kokade soppa på... ajajaj. Stannade till vid en rastplats någonstans vid Nybble-trakten, Kristinehamans kommun, med utsikt över Vänern. Och det är ju nästan farligt vackert ute just nu, vilka färger....


Och här stod värsta fabriken uppställd lite längre norrut, jag hade ingen aning om att Rolls-Royce hade detta just här. Lite snopet när man kom åkade längs med en grusväg liksom. Men jag såg varken bilar eller folk så deras hemlighetsmakerier tycks hålla i sig. För ni har väl hört om alla skrönor om just denna bil, helikopter-service, plomberade huvar och butlers som passar upp... precis som med min Transporter.... nästan hehe



Värmlands Gård, enorma marker, allér och massvis med hus och andra fastigheter utspridda. Lite softich med en labyrint på baksidan av herrgården, eller hur. Det har ni väl hemma också? Sen ska jag kanske inte avslöja vad dom hade gömt undan i skjulen, men det var inga leksaker direkt. Jag hittade i alla fall över tjugo (!) gamla fat med sjukt illaluktande "gift", så kemisten får nog göra plats-besök innan dessa kommer bort.

Nä nu ska jag boka bord på O´Learys för att kolla in när AIK får stryk igen, hockey-derby ikväll över gårdarna ju. Liiiite trist att man missar såna här matcher ibland, men jobbet går ju före ALLT! ;)

ps. Sa jag att BKV Norrtälje gick upp i div 2 i helgen, fortfarande stolt som en tupp över det. Fast jag var bra sliten hela söndagen kan jag säga, vilket party det var på lördags-natten... nej, inga bilder hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar