måndag 27 april 2009

ÖVERTID


Klockan har precis passerat åtta på kvällen och då ringer återbud nummer två idag, och jag som just hade gjort om resrutt och tidsplanering vid den första "strulputten". Det är bara att packa upp det portabla kontoret på hotellet och sätta igång och förbereda om allting igen. (Förresten, jag hamnade i Västerås eftersom Enköping var fullbokat, undrar vad som händer där?) Och nu är det lite sent att ringa runt och ändra bokade tider också, lantbrukarna ligger väl och "sågar stock" vid det här laget. Kor ska väl mjölkas typ fem på morgonen, eller? Jag styr upp det vid frukosten eller i bilen på väg ut mot dagens första besök.
Men först ska jag se slutet på Newcastle-Portsmouth, ibland har man flyt och får en tv med riktiga kanaler. Förra veckan zappade jag slalom mellan program som "Hemma hos en kändis", "Snälla, operera om mig" och "Hur går man ut med en hund" och då blir i all fall jag "åksjuk"... sov gott ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar