torsdag 30 april 2009

GRISAR


Stannade till på en liten idyllisk rastplats strax innan Märsön (mellan Strängnäs och Enköping) för att ringa ett par samtal, och vad upptäcker man då? Jo ett mindre berg av sopor bakom en "soptunna". Chipskartongerna (?!) kan väl knappast ha hamnat där av en familj på semester, lika så med alla oöppnade salladsförpackningar. Helt otroligt hur vissa människor beter sig, hur har man mage att stanna till så här och kasta ut kartongvis med sopor?? Nä, vissa beter sig som riktiga grisar. På tal om just grisar, läskigt det här på nyheterna om "svin-influensan" från Mexico, tydligen säljer man slut på vissa läkemedel och munskydd här i Sverige just nu. Känns kanske lite panikartat, men jag det här får mig osökt att tänka på den där döda grisen jag såg i en skopa förra veckan.... shit!!

Klockan är strax över nio på morgonen och jag har precis avklarat två besök, allt flyter på och snart ska jag upp mot Uppsala och tömma bilen på ca 400 liter spillolja.
Valborg, solen skiner och Simply Red på radion, kan det bli bättre? Jo om inte Henkeborg hade vunnit igår så… morr

Förresten, GRATTIS SLAWOMIR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar