tisdag 28 april 2009

NATTMACKA


Hungern rev och slet i mina utarbetade kropp och tvingade mig ner på trötta ben i hotellets matsal för att beställa denna toast, och det trots att klockan redan slagit tio på kvällen. Gammal kontorsråtta fattar ingenting och tuggar i sig som om det vore sista måltiden, men man glömmer ju så lätt det här med mat när man ligger "on the road".
MÅSTE börja äta som alla andra igen, matschemat är uselt just nu och man är glad om man bara hittar en Statoil med pulver-mos-automat. Det svåra är att kunna äta på regelbundna tider, timmarna drar iväg och man jäktar vidare till nästa hellre än åker tre mil åt andra hållet för att trycka i sig en bratwurst. Svårt!
Kalorier hit och förbränning dit, proteiner ner och fettet upp.... och jag som t.o.m har pluggat kostlära. Jag skäms! (men jag åt i alla fall upp det där gröna på bilden)
Sov gott, snart är det prinskorv och bacon till frukost. RAP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar